long time no see

Jaha jaså jaha, här möts vi igen. Efter att ha spenderat tre underbara veckor i Oxford med helt fantastiska människor från hela världen känner jag mig lite som en ny människa. Variationen på folket var så bred, jag träffade alla möjliga från Javier som har konsten att klappa jättefort och somna över allt (ståendes, sittandes på bussar och ätandes på restauranger) till Eléonore som pratar engelska med en underbart charmig fransk accent. I början kände jag motvillighetens knuffar i ryggen, men efter att ha kommit dit kändes allt så klockrent. "Det är så här det är att leva" tänkte jag innan jag somnade i min provisoriska säng som luktade indiska kryddor.
Bara några dagar efter åkte jag till Italien med min familj. Spenderade två veckor på Sardinien. Maten var ljuvlig, folket var fullt av liv och vädret var supér - som alltid.
Nu ska jag ägna all min tid åt mina älskade vänner som jag har saknat så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0